- dorosłymi,
- nastolatkami od 15. roku życia,
- parami, również jednopłciowymi,
- rodzinami.
Prowadzę psychoterapię osób z zaburzeniami osobowości, zaburzeniami odżywiania, stanami lękowymi, depresją, zaburzeniami typu borderline.
Psycholożka, psychoterapeutka, pedagożka. Absolwentka Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu. Absolwentka 4-letniego szkolenia w Polskim Towarzystwie Psychoterapii Psychoanalitycznej, w szkole w Poznaniu. Kandydatka w Polskim Towarzystwie Psychoterapii Psychoanalitycznej (PTPP). Członkini Kujawsko-Pomorskiego Koła PTPP.
Wykształcenie:
Uniwersytet im Adama Mickiewicza, Wydział Studiów Edukacyjnych, kierunek: Pedagogika, specjalność: Resocjalizacja
Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Wydział Nauk Społecznych, kierunek Psychologia
Wielkopolskie Towarzystwo Psychoterapii Systemowej. Kurs Psychoterapeuty i Doradcy Systemowego.
Laboratorium Psychoedukacji. Kurs Psychoterapeuty Par i Rodzin.
Poznańska Szkoła Psychoterapii Psychoanalitycznej. Czteroletnie Szkolenie Psychoterapeuty Psychoanalitycznego.
Dotychczasowe osiągnięcia:
Roczne Seminaria psychoanalityczne:
Stała superwizja pod kierunkiem psychoanalityczek z Polskiego Towarzystwa Psychoanalitycznego, pani Justyny Pawłowskiej oraz pani Anny Gąsiorowskiej- Krawczyk.
Doświadczenie zawodowe:
Wybrane publikacje i wystąpienia :
5. Audycja radiowa: Postępowość a konserwatyzm
6. Audycja radiowa: Dobro i zło
7. Audycja radiowa: Od pasji do uzależnienia
8. Audycja radiowa: Dlaczego zakładamy maski
9. Audycja radiowa: O posłuszeństwie
10. Audycja radiowa: Życzliwość
13. Audycja radiowa: Oportunizm i konformizm
14. Jak radzić sobie z emocjami i stresem w czasie pandemii
15. Teksty Grupy Reflektującej przy PTPP
16. Sny i Zabawy. Refleksje na temat psychoanalitycznej ramy
17. Płynące miasto. Sny, fantazje i miejskie bramy.
Moderacja wykładów:
Funkcjonowanie emocjonalne młodzieży z rodzin zastępczych / Nadia Kostrzewa // Remedium : miesięcznik poświęcony promocji zdrowego stylu życia i profilaktyce uzależnień. – 2015, nr 3, s. 24-25
- dorosłymi,
- nastolatkami,
- dziećmi w wieku szkolnym i rodzicami;
Prowadzę psychoterapię osób:
- z chorobami autoimmunologicznymi i/lub objawami psychosomatycznymi;
- w spektrum autyzmu, fobią społeczną;
- zespołem lęku uogólnionego, napadami paniki;
- kobiet po utracie, z kłopotami związanymi z płodnością, w okresie okołoporodowym i w pierwszych latach życia dziecka;
Certyfikowana psychoterapeutka psychoanalityczna Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej, kulturoznawczyni, pedagożka, posiada wieloletnie doświadczenie w pracy w tzw. zawodach pomocowych, a także dorobek artystyczny i dydaktyczno-naukowy, jej aplikacja została wyróżniona stypendium DAAD na International Psychoanalytic University w Berlinie, publikuje m.in. na temat metafor somatycznych, połączeń ciała i psyche z uwzględnieniem procesów nieświadomych, pracuje w prywatnym gabinecie w Bydgoszczy, pod stałą superwizją indywidualną i grupową.
W środowisku między innymi:
Doświadczenie zawodowe:
Wykształcenie:
4-letnie szkolenie w psychoterapii psychoanalitycznej – Psychoanalityczna Szkoła Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Psychoanalitycznej, Poznań.
Uczestniczka Letniej Szkoły „Ruptures and Utopia in Present Societes. Psychoanalytic Perspectives and Social Critique” na Międzynarodowym Uniwersytecie Psychoanalitycznym w Berlinie, 2020.
4-letnie studia doktoranckie z językoznawstwa - UKW Bydgoszcz,
Studia kwalifikacyjne 5-letnie: moduł nauczycielski, cykl pedagogiczny, uzyskane kwalifikacje w zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej i nauczania języka polskiego, a także uprawnienia do nauczania wiedzy o kulturze, etyki i języka angielskiego (na podstawie certyfikatu językowego) – Wydział Pedagogiki UKW Bydgoszcz
Magister filologii polskiej o specjalności: krytyka literacko-artystyczna, UKW Bydgoszcz [wyróżnienie dla Najlepszej Absolwentki za osiągnięcia naukowe w swoim roczniku].
Licencjat z kulturoznawstwa o spec. filmoznawczo-teatrologicznej, UKW Bydgoszcz.
dyplom [nr 5] z kursu „Wprowadzenie do wczesnoszkolnej pedagogiki Marii Montessori” Stowarzyszenia Montessori bez Granic.
Wybrane wystąpienia i publikacje (ostatnie 5 lat):
2024
wygłoszenie referatu "Gdzie jest kres? Pomiędzy życiem a śmiercią" w ramach Wykładów Otwartych PTPP, 16.02.2024
2022
wystąpienie z tekstem „Dorzeczne refleksje bydgoskie” podczas Jubileuszu 15lecia Kujawsko-Pomorskiego Koła PTPP, Bydgoszcz 15.10.2022.
2021
Wystąpienie z referatem „Psychoanalityczne łono a percepcja ramy gabinetu” podczas: sympozjum „Czuły Narrator” – o settingu w psychoterapii psychoanalitycznej
IV Konferencji Psychologii Klinicznej na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu
A także sympozjum Psychoanalitycznej Szkoły Psychoterapii w Poznaniu 5 marca 2021 roku, sympozjum „Czuły Narrator – o settingu, zabawie i pomieszczaniu w terapii psychoanalitycznej”.
2019
wygłoszenie wykładu inaugurującego rok szkolny w Centrum Edukacji Montessori w Bydgoszczy nt. „Rola nauczyciela Montessori a wolność dziecka”, 27 sierpnia 2019, Bydgoszcz;
2017-18
Wygłoszenie referatów:
Międzynarodowa Konferencja Naukowa nt. Słowiańskie przyjemności 3: Wielojęzyczność, zorganizowana przez Instytut Filologii Słowiańskiej Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, 26-28 października 2017, Kraków, referat: Egzotyzacja i domestykacja w powieści „Harry Potter i Kamień Filozoficzny” J.K. Rowling.
Ogólnopolska Konferencja Naukowa nt. Rok 1968 – kultura, sztuka, polityka, zorganizowana przez Instytut Filologii Polskiej i Kulturoznawstwa Uniwersytetu Kazmierza Wielkiego w Bydgoszczy, 26-28 marca 2018, Bydgoszcz, referat: Apocalypsis cum figuris 1968-2018.
Artykuły w publikacjach zwartych:
- Apocalypsis cum figuris 1968
[W: ] Rok 1968: kultura, sztuka, polityka / red. Piotr Zwierzchowski, Daria Mazur, Joanna Szczutkowska, Bydgoszcz : Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, 2019.
- Egzotyzacja i domestykacja w polskim tłumaczeniu powieści "Harry Potter i Kamień Filozoficzny" J. K. Rowling
[w:] Forum Filologiczne Ateneum - 2018, nr 1(6), s. 87-99
-Postać aktora postgrotowskiego, [w:] Postać w kulturze wizualnej. Tom I: Ujęcie literackie, red. Anna Krawczyk-Łaskarzewska, Daria Bruszewska-Przytuła, Piotr Przytuła, Olsztyn 2018, ss. 151- 161.
- Istnieć w sobie - istnieć w roli. Spotkanie z warsztatem teatru postgrotowskiego podczas Erasmus Intensive Language Course, [w:] Istnieć w kulturze - istnieć w kulturach. Między teorią a praktyką edukacyjną, pod red. Agnieszki Rypel, Danuty Jastrzębskiej-Golonki, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2018, ss. 325-335.
- Kiedy boli blizna – tożsamość tytułowego bohatera serii powieści Joanne Kathleen Rowling o Harrym Potterze, [w:] Tożsamość. Kultura. Nowoczesność. Tom 2. Czas, pamięć, pod red. Beaty Morzyńskiej-Wrzosek, Marka Kurkiewicza, Ireneusza Szczukowskiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2017, ss. 427-440.
- Język wartości w powieści „Harry Potter i Zakon Feniksa”, [w:] Harry Potter czyli od literatury do popkultury, red. A. Szwagrzyk-Dolasińska, Wydawnictwo IBD, Toruń 2017, ss. 47-56.
- Obraz dziecka-roli na przykładzie warsztatu postgrotowskiego, [w:] Współczesny i dawny obraz dziecka w literaturze i kulturze, pod red. L. Mariak, J. Rychter, Szczecin 2017, ss. 91-98.
- Przemiana teatru szkolnego w offowy teatr alternatywny. Poszukiwania młodego aktora, [w:] Materiały V Bydgoskiego Kongresu Studenckich Kół Naukowych nt. „Studenci Miastu i Regionowi”, red. M. Dombrowicz, M. Macko, Uniwersytet Kazimierza Wielkiego, Bydgoszcz 2013, ss. 229-235.
Ośrodek Psychoterapii
i Praktyk Rozwojowych
Ośrodek jest LGBTQIA+ friendly.
Niestety w tej chwili Ośrodek nie jest dostosowany do potrzeb osób z kłopotami z poruszaniem, znajdujemy się na 1. piętrze, bez windy. W razie potrzeby pracujemy online.
Melisa Maras
Nadia Kostrzewa
Psychoterapia psychoanalityczna, psychoterapia par i rodzin, szkolenia rozwojowe, konsultacje psychologiczne.
796810728
503008035
melisamaraspl@gmail.com
nadia.kostrzewa@gmail.com